Vores profil

Skovboskolen er en værdibaseret skole, hvor der tages udgangspunkt i et fælles pædagogisk læringsdesign og elevmindset, hvilket afspejles i den professionelle praksis. Designet er inspireret af metoder fra True North Læringssystem, som er en samling af effektive læring- og undervisningsstrategier, der forbedrer og udvikler eleverne fagligt, personligt og socialt. Hermed styrkes elevernes personlige lederskab og evnen til at tage styring i forhold til egen udvikling.

Den konkrete praksis i skole og SFO er varierende, lærerig, sjov og involverer alle på en aktiv konstruktiv og kreativ måde – baseret på evidensbaserede metoder. Der ses og mærkes en udviklende og positiv tankegang i praksis, hvor de fysiske læringsmiljøer spiller aktivt med.
Skolen skaber rammer for, at den enkelte elev kan være den bedste udgave af sig selv – en elev der har høj integritet og som arbejder målsættende hen mod personlige og faglige mål – og med ordentlighed for øje samtidig bidrager til gavn for fællesskabet. Skolen forventer, at forældrene støtter op omkring den enkelte elevs udvikling og opnåelse af mål.

Alle medarbejdere er uddannet i læringsdesign og mindset og de ældste elever er på kursus/camps i personlige kompetencer. Forældre tilbydes ligeledes et kursus, der understøtter skolens arbejde med eleverne.

Skolen har i en årrække klaret sig signifikant over kommunalt niveau og landsgennemsnit ved folkeskolens 9. klasses eksamen. Ligeledes har eleverne fastholdt valg af ungdomsuddannelse over nævnte niveau.